Bel ons
Menu Sluit

Waarom stappen we over op het HIS en NIS van HealthConnected?

De overstap naar een nieuw systeem is noodzakelijk omdat de huidige systemen niet goed communiceren met die van andere zorgverleners. In de toekomst wordt samenwerking met bijvoorbeeld de thuiszorg, fysiotherapeuten en ziekenhuizen steeds belangrijker. De nieuwe systemen bieden hierin meer toekomstbestendigheid.

Daarom hebben de huisartsen van Amstelland Zorg besloten om een nieuw Huisartsen Informatie Systeem (HIS) te implementeren. Dit systeem maakt het eenvoudiger om veranderingen in de zorg door te voeren en helpt bij het behalen van de doelen in het Integraal Zorgakkoord (IZA).

Daarnaast wil Amstelland Zorg de werkdruk voor eerstelijnszorgverleners verlagen, personeel efficiënter inzetten en zorgverleners ondersteunen bij het voldoen aan landelijke normen, zoals NEN7510. Waar mogelijk wordt ICT multidisciplinair ingekocht, zodat zorgverleners optimaal worden ondersteund in hun werkzaamheden.

Vorig jaar is het huidige keteninformatiesysteem (KIS) vervangen door een netwerkinformatiesysteem (NIS). De registratie en behandeling van chronische patiënten gebeurt in het HIS, in plaats van via een apart systeem. Voor multidisciplinaire samenwerking tussen zorgverleners wordt het NIS ingezet.

Het NIS wordt nu in gebruikt voor de zorg rond chronische patiënten. Dit gaat verder uitgebreid worden naar bredere netwerkzorg, waarbij rekening wordt gehouden met regionale ontwikkelingen. Ook worden vanaf 2025 de bestaande HIS-systemen vervangen door het HIS van HealthConnected. Daarnaast worden verbeteringen doorgevoerd in het ICT-werkplekbeheer, zodat dit beter aansluit op de behoeften van de praktijken.


Contact
Contact